To whom it may concern ...

A break after break from the norm … Till synes obstinat men egentligen emotionellt obeveklig. Mycket utspelas nuförtiden i velandets lov och mot bakgrund av en (s)exceptionell metafysisk (erotisk?) tvetydighet. Snappar upp (andras) suckar men går emot det okända. Kramar om förnimmelser men sover på saken. Landar mjukt på mina kuddar. Siktar in mig med väluppövade sinnen på en helhet som är svår att beskriva i ord. Vill dela den obeskrivliga möjligheten och tystnaden med den som kan lyssna när ingenting sägs och allting är sagt. 

De senaste veckorna har en hel del korsat mina (var)dagliga vägar … en del har dunstat av på genvägar (lika bra det) … ni som har sett mig har märkt hur umetelig gott det gör mig att skörda och bjuda på härligheter, ni som inte har sett mig har känt av hur det vankas glädje och efterrätt efter efterrätt … en sprudlande Husmor som kryddar, rör om och provsmakar … voilà!

Till dags dato har ingenting och allt gått enligt planerna. Där i paradoxernas mellankomster inkasserar jag sammankomster. Länge leve de små tilfeldighetene!

Man kan aldrig binda mig fast med konventionella medel har jag förstått. Jag växer ifrån tillfälligheter för eller senare och bryter mig loss … ve och fasa (!) … mot alla odds, oåterkalleligt med en enda beräkning i behåll, att inte duka under för den falska tryggheten. Den är nämligen så lättillgänglig och lömsk. Och jag har egentligen på sin höjd vistats bara i utkanterna av den. Det enda som har och tar makt över mig är när det känns rätt och äkta. Jag är alltid på väg dit … ett edsvuret uppdrag med massor av både upptäckarglädje och motgångar på branta stigar. Det är länge sen jag blivit riktigt förvånad över någonting. Känner mig ganska brandsäker trots massor av glöd! Styrkan har vuxit fram och tar det som det kommer. Dock inte utan att själv koordinera brytningspunkter. Njuter av Livets uppvaktning. Försöker att ta tillvara det som förunnas (bara) mig. Bara stilrena whatabouts and whereabouts får lov. Jag är disponibel på andra våglängder. Dit når inte röster från folkdjupet. Dejlig och distingerad men harmlös. En flört med livet.

Good Vibrations Delivery Corp. har smygöppnat filialen i Göteborg! Det sen omsättningen av sweet nothings & k(l)ickar har ökat till marknadens uppriktiga förtjusning. Big Chief jobbar hårt, håller på med sina skriverier, fastnar i hissar men håller sig levande och livskraftig. I övrigt utför han sina arbetsuppgifter korrekt och handskas varsamt med inlånade stunder. Hva sier man? We´ll let him proceed with his work for a while. Vill det sig väl så har rekryteringen lyckats och han försvinner inte på avtagsvägen. Big kan alltid bli Bigger om man fortsäter bygga upp de rätta ”musklerna”.  Det här företaget sysslar inte med Avhållsamhet i onödan och dess avbränningar i form av tid och lust måste hållas inom rimlighetens ramar (sic!). Det återstår dock att invänta och se avkastningsförmågan i all sin prydno och i samband med kvartalsrapporten. Kan hända att det blir en flamberad måltid med champagne på Firmans bekostnad.  Nåväl … the time is running (out?) as it always does …

Den bästa tillsättningen av tjänsten är den som aldrig annonseras ut! Ännu bättre är det när den tillsätts men arbetsgivaren håller sig vaken och betraktar tjänsten som vakant. Om någon nu förmår förstå den logiken. Avlösa, utlösa eller upplösa?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback