V Survival kit - operating smoothly

Dagens: Maria Callas… Casta Diva (Norma Act I) … för den andliga penitensens skull så klart!

Volume: turned up
Mood: all-encompassing
Retail price index (RPI): stabil
Place: the right one
Level: advanced!

Tömmer papperskorgen och fyller påsen med nytt innehåll. Refreshed, neat and tidy. Vårstädning i min egen takt! Vägrar att välja mina ord, ska bara fortsätta att känna av dem och bejaka känslan. Frigjord har jag alltid varit, på mitt lilla sätt, på gott och ont.

Härliga samspelande Faktorer och Strängar på samma Lira … tackar ödmjukt, jag har absolut gehör.  

Kära Vardagen, låt mig hinna packa mitt pick och pack.  Nuet ropar efter mig. Förgångna har jag förvaltat väl. Framtiden har jag sett! Jag är på väg … ut … in /i/ … från … till … och jag ska k(l)icka mig framåt … solen skiner över mig … jag är närmast när jag håller fast vid mig själv.

Solen, var vänlig mot den bleka huden. Jag slår upp alla portar och finner ro i ditt sköte. Utan sköld. Platsen är som skräddarsydd, som hittad. Tajmingen slående. Viljan och känslan självgående som bara den.  Välkomnar och absorberar stundens balanserade filosofi under slumpens vingar!

Barmhärtiga Väderleken, låt det bli gnistrande, valsande och utmanande när stunden är kommen. Välkomnar den rätta Storleken, passar oss som handske. Kompatibel in i märgen!

My Fellows, those who for various reasons might be attracted to the superficial banality! I´m beyond, enjoying and refining the another solar system.

Dear emotionally and intellectually retarded Dwarfs suffering from the ego inflation. I will never arrive nor bidden or unbidden on your doorstep. I´m not biddable. Don´t beat your head against the wall. There wont be a great deal done! I choose those who have real substance, not just passing whims. What a magic technique! Not to be reassessed. No way. Tant pis!  

My Angels, thank you for keeping all that given at birth well-honed and in good repair. I will NEVER let you down!

Nu ska jag fortsätta att tillaga smakfulla portioner av säsongens höjdpunkter: nyplockade sprudlande känslopartiklar. Jag ska fortsätta vara större än petitteser, längre än stunden …

Stunden, jag fångar dig … jag suger musten ur dig … jag släpper dig … jag utmanar dig … lekfullt … catch me if you can!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback