X Survival kit - beyond rescue

Artist: David Bowie

Tonight: Wild is the Wind
Found Mp3 Download Wild Is The Wind!!!


Why?

-          Ever heard of natural reciprocity?
-          Oh, yes!
-          Like being carved out of one piece?
-          What a carve up!

Dagen i övrigt, med allt vad det innebär, till belåtenhet. Den hyperaktiva Duracellkaninen pressar ut sina sista energidroppar och ser fram emot ett givande seminarium imorgon. Somnar och vaknar ... här och "där" ... si och "så" ... what a pronounced privilege of being like the leaf clinging to the tree ...


→   ler ... ler ... ler ... 

... mot den som blivit en varm klump menneske … och möter dagen med et bredt smil som andre undres på ... och ALLT är bara en (oemotståndlig) bråkdel av våra liv →

Kommentarer
Postat av: Nat

Hej! Jaaa, åh det är verkligen jag. Är det verkligen DU? Vad kul att höra av dig! Tack, tack det är jättekul att höra. Jag gör mitt bästa! Morrissey ja, vad ballt att du har lyssnat på honom och smiths. Bra smak tyder det på! ;) Kul att du gillade listan, den är ju gjord med ett stänk ironi men det kan vara bra för killarna att höra, ;) hah! MVG - det tackar vi för. :D På tal om MVG, jag gick ur nian med MVG i engelska och har precis fått MVG i engelska A också!

Tack så hemskt mycket Katarina. DETSAMMA! Jag önskar dig också all lycka. Hur blev allt när du flyttade till Göteborg? Är ni fortfarande tillsammans? Blev det som du hade tänkt dig?

Superkul att höra av dig iallafall, jag blev en smula förvånad så att säga ;)!

Postat av: Nat

Har du msn förresten?

2006-05-18 @ 23:27:51
URL: http://natali.webblogg.se
Postat av: _Katarina_

Darling, you made my day! Det var verkligen slumpens slump att jag råkade dig. Blir alltid lika rörd när jag träffar mina gamla DUKTIGA elever flera år efteråt. Those were the days!

Blev du paff? Tänkte väl det ... förtjusande!

Säga vad man säga vill men lärare är inte alltid så förutsägbara som man gärna vill tro ;))) Du minns ju säkert att jag gillade att överaska mina elever med oväntade inslag och inte minst att köra mitt eget race. Jag älskade er verkligen! Men det är bäst för oss alla att vi lyckats förflytta oss allihopa lite framåt i tid och rum, don´t you think so?

Ah Natali, du gör verkligen bra det du gör. Verbal och spjuveraktig har du alltid varit. Like it a lot! Skriv, skriv, skriv! Var naturligt fräck&charmig och låt inte språket hindras av konvenanser. Ska ta mig friheten att besöka dig någon gång ... rätta dina stavfel /just kidding!/

Apropå Morrissey, my Dear ... du föddes ungefär när jag var i din ålder och blev completly lost in The Smiths ... ha-ha ... minns att jag alltid pratade om gammal god musik ... tz-tz-tz ... god morning new generation! ;)))))

När det gäller annat så klagar inte Fröken ... livet är generöst mot mig. Men jag jobbar inte i skolan längre. Har ett annat spännande jobb.

Nu när du frågar om mitt emotionella liv så kan jag inte låta bli att förvandlas till världens SMILE när jag tänker på hur nyfikna ni var angående mina privata förehavanden där i klassrummet, arbetsrummet och överallt ... gulligt! gulligt! gulligt! ... men, nej, den storyn är passe ... precis som G-ved ... jag mår prima.

Förresten, jag skulle kunna lägga några saker till på din Avtändande lista ... men den var bra som du skrev den, pricksäker, med stil, finnes, känsla och insikt! Hatten av!

Mig når du vid tillfälle och behov på

[email protected]

2006-05-19 @ 00:23:35
URL: http://homoviator.blogg.se
Postat av: _Katarina_

En sak till ... det med "existentialismen är en humanism" ... du har väl inte hunnit läsa Sartre?

2006-05-19 @ 00:31:30
URL: http://homoviator.blogg.se
Postat av: Nat

Jag sitter i skolan just nu och hinner inte svara så mycket men, jag lägger till dig på msn i eftermiddag, eller något. :) och svarar lite bättre då. Sartre? Jo. Jag gillar filosofi. Så det har jag. :)

2006-05-19 @ 08:51:08
URL: http://natali.webblogg.se
Postat av: _Katarina_

Bella, nu får jag sota för att livet överbevisar oss hela tiden! Sitter du på arbetstid och smygkorresponderar med en som tandlöst bekämpade just det! Milda makter, high-minded som jag är och hypocrisy tvingar sig på stackars mig ;))) Får ni göra så i skolan nuförtiden? Tz-tz-tz ;))) Visserligen är skolan en mumifierad institution och ni ungdomar är en high-powered machine så den ekvationen går aldrig ihop … till institutionens skam, of course.

Nåväl, kan inte längre hota med utskällningssamtal (ups! utvecklingssamtal menar jag) och kan åberopa bara mina etiska befogenheter … kidding, kidding, kidding …

Strunt i det, du får i a f MVG för approach och det är det viktigaste betyget …

Ser fram emot att höra från dig ... hälsa alla de jag känner ... går lika bra med som känner mig oxå.

Minns(?) vad jag brukar säga … allt i sinom tid …

2006-05-21 @ 11:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback